Nettiradiolistaan muutoksia – taajuuslistojen päivityksiä useammin

Mediamonitorin nettiradiolistalla olevien Ylen kanavien suoria kuunteluosoitteita on muokattu vaihtamalla poistuvien WMA-linkkien tilalle Yle Areenan nettiselainlinkit. Uusia suoria nettikuuntelulinkkejä ei ole tässä vaiheessa saatavissa, joten tarjolla on ainakin toistaiseksi Areenan linkit. Myös muiden nettiradiolistan kanavien kuuntelulinkkien esitystapaa on muutettu. Listalla näkyy, onko kyseessä suora kuuntelulinkki vai nettiselaimen linkki.

Nelonen Media on kieltänyt suorien kuunteluosoitteiden julkaisemisen, joten Mediamonitorin listalla on Nelosen kanavien kohdalla maininta Suplan selainlinkistä. Muiden kuin Ylen ja Nelosen kanavien kohdalla kerrotaan, onko suoran linkin formaatti aac, mp3 vai ogg. Näitä linkkejä voi hyödyntää esimerkiksi erillisillä mediasoittimilla kuunnellessa.

Valitettavasti jotkut kolmannen osapuolen nettiradiolaitteet eivät toista Mediamonitorin nettiradiolistan Yle- tai Supla-osoitteita. Tästä on jo tullut jonkin verran palautetta ja kyselyjä, mutta toistaiseksi asialle ei voi tehdä mitään. Yleltä tullaan tiedustelemaan, aikooko yhtiö vielä julkaista suoria kuunteluosoitteita. Yle on joka tapauksessa poistamassa WMA-formaattia suoratoistovalikoimastaan.

Taajuuslistan ja lyhytaikaisten radioasemien luettelon tietojen päivittämistä on tehostettu. Taajuuslistan päivityksiä ajetaan päivittäin kello 15 ja 21, eli mahdollisia muuttuneita tietoja voi etsiä noiden kellonaikojen jälkeen. Lyhytaikaisten listalla päivityksiä tulee kello 14.15-22.15 välillä, mikäli päivitettävää ilmenee. Taajuuslistoilla ei ole enää teknisistä syistä tietoa päivitysten ajankohdasta, mutta merkittävimmistä lisäyksistä ja muuttuneista tiedoista kerrotaan Twitterissä, jonka syöte näkyy myös Mediamonitorin etusivulla.

Mediamonitori ottaa palautetta ja kehitysehdotuksia vastaan. Tähän voi käyttää yhteydenottolomaketta tai lähettää sähköpostia osoitteeseen info@mediamonitori.fi. Myös Twitterissä yhteydenotto onnistuu.

{jcomments off}