Keskisuomalainen ostaa Karjalaisen mediatoiminnot

kirjoittanut

kategoriassa

Keskisuomalainen Oyj ostaa PunaMusta Media -konsernin medialiiketoiminnan. Kauppa kattaa PunaMusta Media Oyj:n tytäryhtiöt Sanomalehti Karjalainen Oy, PunaMusta Paikallismediat Oy sekä Karelian Viestintä Oy sisältäen yritysten koko osakekannat. Kauppa odottaa vielä vahvistusta Kilpailu- ja kuluttajavirastolta. Kaupan arvioidaan toteutuvan vuoden 2024 ensimmäisen puoliskon aikana.

Kaupassa omistajaa vaihtavat Sanomalehti Karjalainen, paikallislehdet Outokummun Seutu, Pielisjokiseutu, Pogostan Sanomat, Ylä-Karjala, Lieksan Lehti sekä Parikkalan-Rautjärven Sanomat. Myös Karelia Viestintä Oy:n julkaisema Karjalan Helli sekä paikallisradio Karjalainen Syke kuuluvat kauppaan.

– Medialiiketoiminnan osto on erinomainen jatkumo Keskisuomalainen-konsernin kasvustrategialle. Pohjois-Karjalan merkittävin sanomalehti Karjalainen sekä alueen paikallislehdet ja kaupunkilehti Karjalan Helli ovat lukijoidensa arvostamia medioita ja rikastuttavat valtakunnallista mediatarjontaamme. Kaupan myötä myös alueellinen radiotoimintamme vahvistuu entisestään, kertoo Keskisuomalainen Oyj:n toimitusjohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi.

Mediamonitori – Keskisuomalainen


Kommentit

Yksi vastaus artikkeliin “Keskisuomalainen ostaa Karjalaisen mediatoiminnot”

  1. Tässä on kaksi puolta. Toisaalta hyvä että tulee vavhempia mediataloja kilpailemaan muiden isompien kanssa. Sitten on valitettavaa media-alan keskittyminen entistä harvempien käsiin.

    Tähän suurimpana syynä näen liian suureksi paisutetun YLE:n sekä mainostajien käyttäytymisen. Pärjätäkseen mediakentällä on oltava iso, koska mainosmyynnitkin menevät enimmäkseen heille, joilta saa ostettua kerralla moneen eri kanavaan mainoksen.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *