Suomen suurimmat mediatalot aloittavat yhteistyön kehittääkseen mediankäytön mittaamista. Hankkeessa ovat mukana aluksi Alma Media, Sanoma Media Finland, Yleisradio sekä MTV. Mediatalot kertovat, että median kulutuksen siirtyessä digitaalisille alustoille mediakäytön mittaamiseen tarvitaan entistä tehokkaampia menetelmiä. Tavoitteena on luoda selkeämpi kuva mediankäytön kokonaisnäkymästä.

– Haluamme varmistaa, että käytössämme on mittarit kehittää suomalaisille median kuluttajille kiinnostavia sisältöjä useissa eri välityskanavissa. Samalla haluamme tarjota mainostajille relevantteja ratkaisuja, kertoo Sanoma Media Finlandin toimitusjohtaja Pekka Soini mediatalojen yhteisessä tiedotteessa.

Kehityshanketta vetämään kootaan asiantuntijaryhmä. Hanke kestää muutaman vuoden. Nykyisiä mittausmenetelmiä ei ole tarkoitus hylätä, vaan uutta mallia kehitetään vanhojen menetelmien rannalla.

Mediamonitori - TS

Aiheen kommentointi on lukittu. Uusia kommentteja ei oteta vastaan.

Twitter

Facebook-ryhmä