Radio nousi neljänneksi suurimmaksi mainosmediaksi

kirjoittanut

kategoriassa

Markkinatutkimusyritys Kantar TNS:n torstaina julkaiseman tutkimuksen mukaan radiomainonta kasvoi tammi-maaliskuussa 4,4 prosenttia ja sen osuus mediakakun kokonaismyynnistä oli 6,5 prosenttia. Radio nousi neljänneksi suurimmaksi mainosmediaksi ensimmäisen kvartaalin aikana ohittaen ensimmäistä kertaa aikakauslehdet sekä kaupunki- ja noutolehdet. Mediamainonnan kokonaismäärä laski 4,7 prosenttia.

Radiomainontaa myytiin tammi-maaliskuussa 2017 yhteensä 13,9 miljoonalla eurolla. RadioMedia ry:n jäsenasemiltaan keräämistä liikevaihtotiedoista selviää, että radio on yltänyt tämän vuoden ensimmäisen kvartaalin aikana joka kuukausi kasvuun. Maaliskuussa kasvua oli 3,5 prosenttia.

– Radion nousu oli odotettavissa, koska jo viime vuosi ja tämän vuoden kaksi ensimmäistä kuukautta osoittivat merkkejä siitä, että tulemme nousemaan neljänneksi suurimmaksi mediaksi. Radio on määrätietoisesti kehittänyt tuotteitaan ja palveluitaan. Tavoittava ja tehokas radio on edelleen mainettaan parempi markkinointiviestinnän väline, kommentoi RadioMedian toimitusjohtaja Stefan Möller.

Mediamonitori {jcomments off}