Internetin suoratoistettavat videosisällöt saavuttavat perinteisen television suosiota. Ericssonin tekemän tutkimuksen mukaan suoratoistovideoita katsoo 75% katselijoista viikossa. Perinteinen televisio kerää viikon aikana 77% katsojista. Määrällisesti ihmiset katsovat hyvin saman verran televisiota ja verkon videopalveluita. Televisiota katsotaan kuitenkin ajallisesti pidempään. Verkon videosisällöt pyörivät lähinnä matkapuhelimissa ja tableteissa.

TV- ja videokuva kulkee erityisesti nuorilla mukana koulu- ja työmatkoilla, töissä sekä vapaa-ajalla ystävien luona. Lähes joka viides katsoja on valmis maksamaan siitä, että voi katsoa haluamiaan videoita missä ja milloin vain haluamallaan päätelaitteella.

Suomalaiset haluavat nähdä videonsa HD-laatuisena, teräväpiirtotarkkuutta piti tärkeänä yli 60 prosenttia tutkimukseen vastanneista, vähemmän tärkeinä ominaisuuksina pidettiin mainoksettomuutta, tekstityksien saatavuutta sekä sisältöjen tuoreutta.

Tiedot selviävät Ericsson ConsumerLabin vuosittaisesta TV and Media -tutkimuksesta. Viidettä kertaa järjestettyyn tutkimukseen haastateltiin 23 000 kuluttajaa 23 eri maassa.

Mediamonitori - T&T

Kommentit

+2 #1 Lena Sandell 11.09.2014 08:11
Finnpanel mittaa Suomessa television katselua, ja seuraa säännöllisesti katselun kehittymistä eri päätelaitteiden kautta. Viimeisimmän mittauksen perusteella noin 10 % suomalaisten televisionkatselusta tapahtuu muiden päätelaitteiden kuin television kautta.

Aiheen kommentointi on lukittu. Uusia kommentteja ei oteta vastaan.

Twitter