Radio Nova -logoRadio Nova aloittaa laajan muutosten sarjan sisältökonseptissaan. Kanavan sisällöstä tehdään jatkossa ohjelmapainotteisempaa. Ohjelmavirran ja soittolistojen merkitystä siirretään samalla taka-alalle. Kanava uudistuu 16. helmikuuta alkaen. Tuolloin kanavalla kuullaan myös uusia persoonia, kuten YleX:ltä tuttuja Matti Ylöstä ja Tuomas Rajalaa.

Radio Novaa tähän asti hallinnutta lähetysvirtaa vähennetään. Tilalle luodaan uudenlaisia, useita media-alustoja kattavia ohjelmakokonaisuuksia. Perinteisen radion ohella ohjelmia ja tarinoita jaetaan Internetissä, sosiaalisessa mediassa ja erilaisissa tapahtumissa.

– Konseptimme pohjautuu jatkossa tarinoiden voimaan. Haluamme kertoa tarinoita yleisöllemme kaikissa jakelukanavissamme. Monimedialliset tarinat ja ohjelmat ovat käytettävissä juuri silloin, kun se kuuntelijalle sopii. TV-tarjonnasta tuttu käyttäjäystävällisyys on nyt ja jatkossa osana myös radion sisällössä, kiteyttää sisältöjohtaja Ninja Huhtamäki.

Sisältöuudistuksen myötä Novan juontajakaartiin liittyy uusia ääniä. Jatkossa ohjelmia Novassa toimittavat Marco Bjurström, Antero Mertaranta, Rita Strömmer, Ivan Puopolo, Jarkko Luoma sekä Katja Ståhl. Myös tutut äänet, kuten Tuomas Enbuske, Vappu Pimiä ja Elina Kottonen jatkavat uudistetuilla ohjelmillaan. Novan aamuohjelma uudistuu ja jatkossa kanavalla juontavat Minna Kuukan seurassa Matti Ylönen ja Tuomas Rajala.

Kanavan musiikillista ilmettä muokataan uusiin ohjelmiin mukautuviksi. Jatkossa soittolistat toimivat osana tarinoiden ja tunnelmien välitystä.

– Uudistuksemme taustalla on usko siihen, että kilpailu kuulevista korvapareista voitetaan tekemällä merkityksellisempää ja sielukkaampaa sisältöä. Kevyt ohjelmavirta ei enää kanna kilpailussa ihmisten ajankäytöstä, eikä erotu edukseen, kun kuuntelijat siirtyvät radioiden ääreltä Internetin pariin. Kyseessä on Novan historian suurin muutos ja se kertoo koko alalla käynnissä olevasta kaupallisen radion uuden aikakauden alusta, Huhtamäki pohtii.

Muutos tarkentaa Radio Novan kohderyhmää. Sisältö suunnataan jatkossa yli 35-vuotiaille aktiivisille kuuntelijoille. Nova täydentää kohderyhmällään muiden MTV Radioiden, Radio Nostalgian ja Radio NRJ:n, kohderyhmiä.

– MTV Radiot pyrkii johtajaksi radiokentässä vuoden 2015 aikana,toteaa MTV:n kaupallinen johtaja ja Radio Novan toimitusjohtaja Tomi Halonen.

Mediamonitori - MTV

Kommentit

+44 #1 korjaan 10.02.2015 18:24
Ei Matti Härkönen vaan Ylönen :)
+45 #2 Tero Toivonen 10.02.2015 18:55
Lainaus korjaan:
Ei Matti Härkönen vaan Ylönen :)


Kiitos huomiosta! Ihan kaikki Matit eivät sentään onneksi lähde YleX:ltä. ;)
+5 #3 Mikko 10.02.2015 22:53
Kuukan ois joutanut pistää pois
entä onko seppälä vielä keskipäivässä?

nova on muuten aika turha kanava,sitä pakkosoitetaan yleensä kaupoissa.
+43 #4 Copacobana & Ipanema 10.02.2015 23:47
Minna Kuukan tilalle olisi voinut palkata Janne Katajan, Taavi Salmivaaran, Rakel Liekin, Nanna Ripattila-Tulikouran tai Esko Eerikäisen.
+42 #5 juontajista 11.02.2015 11:22
Lainaus Mikko:
Kuukan ois joutanut pistää pois
entä onko seppälä vielä keskipäivässä?

nova on muuten aika turha kanava,sitä pakkosoitetaan yleensä kaupoissa.


Aamujen kokoonpanon ohella on tiedossa vasta se, että Elina Kottonen juontaa jatkossa arkipäiviä 10-14.

Sari Seppälä ja Ile Jokinen siirtyvät pois Novalta. Liekö Nostalgiaan?
+43 #6 Teemu 12.02.2015 17:05
Pilkkuvirhe. Toiseksi viimeinen kappale ei kai tarkoita että NRJ ja Nostalgia ovat MTV:n muita radioita kun näin ei ole?
+43 #7 Teemu 12.02.2015 17:08
Niin siis näköjään NRJ:llä ja MTV:llä on yhteinen mediamyynti, mutta MTV ei omista NRJ:tä eikä Nostalgiaa.
+39 #8 Tero Toivonen 17.02.2015 19:01
Lainaus Teemu:
Pilkkuvirhe. Toiseksi viimeinen kappale ei kai tarkoita että NRJ ja Nostalgia ovat MTV:n muita radioita kun näin ei ole?


Pilkkuvirhe on korjattu ja lausetta selkeytetty.

Uutisen alapuolella olevassa Asiaan liittyvää -osiossa on linkkeja samasta aiheesta julkaistuihin aikaisempiin uutisiin. MTV Radioista on siellä tarkempaa tietoa otsikossa "MTV Radioissa yt-neuvotellaan".
+34 #9 Seppo 21.02.2015 13:45
Taas yksi radioasema joka kuluttaa kaikki paukkunsa sisältötuotannon sijaan marginaaliryhmien palvelemiseen.
Montako prosenttia radiokanavan (minkään)kuuntelijoi sta kuuntelee sitä netistä? 2%?, 5%?
Mikä radioasema uskaltaisi panostaa niihin 95% kuuntelijoistaan?
Tai kuka oikeasti kaivaa somen esiin radiota kuunnellessaan?
+9 #10 Rauno Kemppi 21.02.2015 20:16
Ammuitte omaan nilkkaan!

Aiheen kommentointi on lukittu. Uusia kommentteja ei oteta vastaan.

Twitter