Muutosneuvottelut käyty – MTV vähentää työntekijöitä

kirjoittanut

kategoriassa

MTV Oy:n syyskuussa alkaneet muutosneuvottelut ovat tulleet päätökseen ja johtavat henkilöstövähennyksiin yhtiössä. Neuvotteluiden tavoitteena oli edistää yhtiön strategian toteutumisen vauhdittamista, uudistamista, digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen keskittämistä ja kustannustehokkuuden parantamista.

Alkuperäinen henkilöstön vähennystarve oli 45 henkilöä. Neuvotteluiden edetessä vähennystarvetta saatiin pienemmäksi löytämällä vaihtoehtoisia ratkaisuja yhdessä henkilöstön kanssa. Lopullinen vähennystarve on 35 henkilöä, mutta tämä voi muuttua, mikäli tarjottuja uusia työtehtäviä ei oteta vastaan.

MTV panostaa entisestään MTV Katsomoon. Yhtiöön perustetaan uusi yksikkö vastaamaan sisältöjen hankinnasta, ohjelmatuotannosta sekä -viestinnästä, ohjelmiston suunnittelusta ja kuratoinnista sekä MTV Katsomon asiakkuuksista, kuluttajaliiketoiminnasta ja kokonaisvaltaisesta kasvusta.

Myös brändeihin ja markkinointiin perustetaan uusi yksikkö, jonka tavoite on vauhdittaa MTV Katsomon kasvutarinaa sekä suunnitella ja toteuttaa entistä vaikuttavampaa markkinointia ja luoda ohjelmailmiöitä.

MTV Uutisten panostusta siirretään niin ikään MTV Katsomon puolelle, jolloin liikkuva kuva saa isomman roolin. Uutistoimitukseen luodaan erikoisohjelmiin keskittyvä tiimi. Huomenta Suomi -ohjelman lähetysaikaa lisätään. Viikonlopun uutislähetyksissä ei ole jatkossa kahta uutisankkuria.

Kaupallisen organisaation uudistus muokaa myyntitiimit asiakas- ja toimistokumppaneiden tarpeisiin sopiviksi. Mainostuotteiden ja -palveluiden toiminnot yhdistyvät yhdeksi kokonaisuudeksi. Tavoitteena on toiminnan tehostaminen sekä palvelun arvon ja tuottavuuden kasvu.

MTV:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen osoittaa kiitokset MTV:n luottamushenkilöille ja työntekijöille neuvotteluviikosta, jonka aikana yhtiö löysi ratkaisuja strategian vauhdittamiseen.

– Panostamme yhä vahvemmin liiketoimintaan, joka takaa MTV:n paikan jatkossakin johtavana TV- ja suoratoistopalveluyhtiönä. MTV Katsomon liiketoimintaa kasvatetaan, jotta se vastaa paremmin mainostajien erilaisiin tarpeisiin. Samalla yhtiöstä tehdään kannattava mediatalo, jotta suomalaiset voivat nyt sekä tulevaisuudessa nauttia MTV:n monipuolisesta sisältötarjonnasta, Leppänen kommentoi.

Mediamonitori – MTV