Hyvää joulua!

kirjoittanut

kategoriassa

Mediamonitori-logoMediamonitorin väki toivottaa uutissivuston lukijoille ja yhteistyökumppaneille hyvää joulua! Uutisemme päivittyvät seuraavan kerran joulun jälkeen. Loppuvuoden aikana tehdään tarvittavia päivityksiä myös Radio Ykkönen -osioon, taajuuslistoihin ja muihin päivitystä kaipaaviin osioihin. Joulukuun lopulla julkaistaan myös ensi vuoden tilapäiset radioluvat kokoava taulukko.

Tämän vuoden ehkä merkittävin uutinen oli Metroradio Finland Oy:n siirtyminen Nelonen Median omistukseen. Tämä uutisoitiin keväällä. Kesällä kerrottiin Radio Cityn laajentumisesta useille sellaisille paikkakunnille, joissa toimi paikallinen kaupunkiradio, kuten Radio 957 ja Radio Mega.

Kesän aikana Mediamonitorissa tutustuttiin mielenkiintoisiin radioihin ja mediapersooniin Hangossa, Porissa ja Helsingissä. Lyhyeksi tähdenlennoksi jäänyt Party FM oli ylivoimaisesti luetuin uutiskokonaisuus. Kiinnostavia kohteita vuoden aikana olivat myös jääkiekkoradiot ja nettiradiolinkit.

Aivan kaikkea ei ehditty kertoa uutisissa. Viikko sitten nimittäin tiedotettiin, että SBS:n Pohjoismaiden toiminnot myydään Discovery Communicationsille. Tämä muutos onkin huomioitava ensi vuonna, kun kilpailu uusista radio- ja tv-luvista tulee taas ajankohtaiseksi.

Työmme jatkuu ensi vuonna, mutta hiljennytään joulunviettoon. Mediamonitorin joulukalenterista on avaamatta vielä neljä luukkua. Avattuja ja avattavia luukkuja voi tarkastella Purkin radio-osiossa Ohjelmat-kohdassa.

Tammikuun 6:s päivä sivustomme täyttää neljä vuotta. Silloin saattaa olla luvassa jotain uutta.

Mediamonitori