Suoratoistopalvelut saavuttavat televisiota

kirjoittanut

kategoriassa

Internetin suoratoistettavat videosisällöt saavuttavat perinteisen television suosiota. Ericssonin tekemän tutkimuksen mukaan suoratoistovideoita katsoo 75% katselijoista viikossa. Perinteinen televisio kerää viikon aikana 77% katsojista. Määrällisesti ihmiset katsovat hyvin saman verran televisiota ja verkon videopalveluita. Televisiota katsotaan kuitenkin ajallisesti pidempään. Verkon videosisällöt pyörivät lähinnä matkapuhelimissa ja tableteissa.

TV- ja videokuva kulkee erityisesti nuorilla mukana koulu- ja työmatkoilla, töissä sekä vapaa-ajalla ystävien luona. Lähes joka viides katsoja on valmis maksamaan siitä, että voi katsoa haluamiaan videoita missä ja milloin vain haluamallaan päätelaitteella.

Suomalaiset haluavat nähdä videonsa HD-laatuisena, teräväpiirtotarkkuutta piti tärkeänä yli 60 prosenttia tutkimukseen vastanneista, vähemmän tärkeinä ominaisuuksina pidettiin mainoksettomuutta, tekstityksien saatavuutta sekä sisältöjen tuoreutta.

Tiedot selviävät Ericsson ConsumerLabin vuosittaisesta TV and Media -tutkimuksesta. Viidettä kertaa järjestettyyn tutkimukseen haastateltiin 23 000 kuluttajaa 23 eri maassa.

Mediamonitori – T&T


Kommentit

Yksi vastaus artikkeliin “Suoratoistopalvelut saavuttavat televisiota”

  1. Lena Sandell avatar
    Lena Sandell

    Finnpanel mittaa Suomessa television katselua, ja seuraa säännöllisesti katselun kehittymistä eri päätelaitteiden kautta. Viimeisimmän mittauksen perusteella noin 10 % suomalaisten televisionkatselusta tapahtuu muiden päätelaitteiden kuin television kautta.